Anul 2019 a însemnat pentru echipa Teatrului Luceafărul din Iași nu doar o activitate bogată bine primită de public și de specialiști, ci și o serie de importante consemnări în presa străină. Acestea se referă mai ales la Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr (ediția a XII-a, octombrie 2019), un eveniment recompensat de Asociația Internațională a Festivalurilor cu sediul la Bruxelles cu onorantul label „festival remarcabil”. Derulat între 3 și 10 octombrie, cu un Prolog pe 29 septembrie și un showcase pe 1 și 2 octombrie, evenimentul a reunit sub genericul „Libertate” peste 500 de oameni de teatru din 29 de țări de pe toate continentele, într-un program amplu care a însemnat reprezentații teatrale indoor și outdoor, expoziții, ateliere, rezidențe de dramaturgie, spectacole-lectură, lansări de carte, dezbateri, simpozioane, întâlniri etc., în peste 30 de locuri din oraș. Organizarea unui seminar internațional de critică teatrală în parteneriat cu Asociația Internațională a Criticilor de Teatru de la Paris a adus la Iași, la FITPTI, critici teatrali din Canada, Japonia, Bulgaria, Cehia, Hong Kong, Portugalia, Rusia, Turcia, Austria, Italia care au scris și pentru blogul festivalului și, odată întorși acasă, și pentru publicațiile la care lucrează.
Ally Murphy (Canada) a reflectat manifestarea ieșeană în revista online „Capital Critics Circle”. La Viena, în Austria, au ajuns ecourile FITPTI 2019 sub semnătura criticului teatral Irina Wolf. În „Aurora Magazin” a apărut un articol elogios din care spicuim: „De pe 3 până pe 10 octombrie Oltița Cîntec, critic de teatru, coordonatoarea Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr (FITPT) și director artistic al Teatrului „Luceafărul” din Iași, a transformat acest oraș din nord-estul României într-un bastion al lumii teatrului. Adăugând la toate acestea un om foarte simpatic și cordial, obținem o combinație pe care rar mi-a fost dat să o întâlnesc. (…) Peste 500 de artişti din 28 de ţări au putut fi admiraţi la Iaşi în cele opt zile de festival. Nu în ultimul rând, organizatorii merită să fie lăudați pentru afișul în formă de faţă zâmbitoare care a putut fi văzut peste tot în oraş. Paraşuta galbenă cu ochi mari şi surâs larg a reflectat întocmai trăirile mele.”
Criticul de teatru Aglika Stefanova (Bulgaria) a scris o cronică amplă și pozitivă pe portalul „Kultura.bg”, cu referire la ansamblul evenimentului, dar poposind și asupra unor spectacole din România și din străinătate inserate în program, ilustrând materialul cu imagini relevante.
În revista italiană de teatru „Hystrio”, cu sediul la Milano, a apărut un alt articol referitor la FITPTI care spune în concluzie că festivalul „a transformat orașul cel mai estic al României într-un laborator al artei teatrale”.