Un PROLOG de excepție, reunind două evenimente de cel mai înalt nivel teatral, va avea loc sâmbătă, 30 septembrie, la Teatrul Luceafărul Iași, organizatorul celei de-a 10-a ediții a Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr.
Pentru prima oară în România, celebra companie a lui Peter Schumann, Bread and Puppet Theater, va juca exclusiv la Iași basic byebye cantastoria extravaganza, scriind istorie teatrală. Bread and Puppet Theater este inclusă în toate enciclopediile de gen ale lumii, impresionând prin stilul unic de a înțelege și practica arta, prin dimensiunea socială declarată și prin faptul că, la fiecare reprezentație, teatrul este asociat cu pâinea caldă, împărțită publicului. Creațiile lui Schumann mixează muzica, dansul și ludicul buf, atrăgând atenția asupra problemelor majore ale umanității.
Seara de sâmbătă va include, cu începere de la ora 19, cinci cantastoria (formă de reprezentație în care actorii susțin numerele în forme cântate a capela): 1.The Foot, 2.Fire 3.Tina 4. 3/4 Empire 5.Possibilitarians, creații realizate de Peter Schumann în diverse etape ale traseului său creator, de la începutul anilor ’80 până în 2017, refăcând într-o manieră performativă câteva dintre paginile istoriei teatrale americane recente. Popasul în România al lui Bread and Puppet Theatre este parte a unui turneu european pe care artiștii americani îl fac în Franța, Ungaria, Rusia, Austria și Olanda. Cum procedează de fiecare dată, artiștii vor oferi publicului, după reprezentație, pâine, împărtășind astfel atât hrană spirituală, prin spectacol, cât și hrană materială.
Tot în cadrul Prologului de sâmbătă, va fi vernisată o expoziție care a reprezentat țara noastră la Bienala de la Veneția (2016), iar acum vine la Teatrul Luceafărul direct de la Utrecht: Selfie Automaton. Expoziția este concepută în forma unui spectacol predefinit, cu marionete automatizate, scenarii blocate, și un rol liber, rezervat vizitatorului. Expoziția constă în 7 automate mecanice, formate din 42 de marionete – 38 umane și 5 animale fantastice. Vizitatorul este invitat să schimbe rolul pasiv contemplativ, pentru unul participativ, acela de a pune în mișcare instalațiile, și este plasat în relații spațiale diferite cu personaje stereotipe (întruchipate în marionete), de la cea de observator de la distanță, la parte dintr-un întreg sau în opoziție. Selfie Automaton este expusă acum pentru prima oară în România.
Director artistic,
Oltița Cîntec