Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr își începe în forță prima seară cu spectacolul Stage Dogs. Alături de Marcel Iureș, Florin Piersic Jr., atât în postura de actor, cât și în cea de regizor, creează o balanță a generațiilor. Doi actori devin piatră de hotar între două viziuni distincte. Actorul experimentat, interpretat de Marcel Iureș, se transformă – pentru colegul său mai tânăr – într-un repertoar de tehnică și emoții. El portretizează drumul sinuos al actantului care devine, pe rând, gladiator, soldat, pedagog, etalon, demagog, cabotin, sfătos. The Walk of Fame este echivalent cu drumul crucii, iar vărsarea de sânge se transformă din metaforă, în condiție necesară excelării.
Nimic nu este ceea ce pare, creionul de ochi nu este un simplu creion de ochi, ci un „rimel”, „un tuș mai special”, textul devine subtext, iar actorul un mecanism elvețian. A fi sau a nu fi, întrebarea-motto din lumea teatrului, este demitizată prin definiția plină de umor dată scenei: „un avocado moale de ți se topește în gură, cu un sâmbure de adevăr”. Atmosfera absurdă care se degajă uneori din schimbul de replici depășește spațiul scenic, oglindind realitatea.
Conflictul dintre generații exprimă la nivel mai profund raporturile de putere care definesc angrenajul social și totodată progresul. Evoluția este, în viziunea personajului cu vechi state, o fabrică de surogate care conduce către o paralizie etică și morală. Jocul în joc care se conturează spre finalul spectacolului aduce în atenția publicului personajul fantomatic al Paulei din Brazilia care devine liant al raportului de ordonare și subordonare dintre cei doi bărbați.
Improvizațiile de jazz fragmentează acțiunea, oferind un respiro interogativ. Scenografia lui Tudor Prodan reconstruiește minimalist cabina împărțită de cei doi actori. Pornind de la o situație banală − doi actori vorbind după o reprezentație − Stage Dogs construiește un spațiu ciclic în care realitatea și spectacolul se potențează reciproc prin opoziție.
Diana Katharina