Spectacolul „Prinţul fericit” jucat în cadrul Festivalului Internațional al Educației

Spectacolul „Prinţul fericit” a fost jucat, în seara de  27 iunie 2014, în cadrul Festivalului Internațional al Educației (ediția a II-a), .

La 125 de ani de la ediţia princeps, povestea „Prinţul fericit” este transpusă pe scena „Luceafărului” de regizorul Radu-Alexandru Nica, coregraful Florin Fieroiu, compozitorul Vlaicu Golcea, scenografa Ioana Popescu. Spectacolul va exploata dramaturgic tehnica storytelling-ului, iar teatral, expresivitatea corporală a interpreţilor, într-o mizanscenă interactivă, vizuală, dinamică. După peste 20 de montări lucrate în teatre din România, Germania şi SUA, Radu-Alexandru Nica se află acum la primul său proiect într-un teatru pentru copii şi tineret. Intenţiile sale artistice sunt „ca povestea lui Oscar Wilde să fie un prilej de interogație reală pe teme fundamentale pentru noi, creatorii spectacolului, dar să fie și un prilej de dialog cu copiii din sală despre întâmplări și probleme reale, cu care se confruntă și ei în viața de zi cu zi – sărăcia, moartea, dragostea, sacrificiul etc. Spectacolul va fi așadar construit pe mai multe planuri – cel al poveștii efective, cel al mișcării, în care vor fi dezbătute temele valoroase ale spectacolului într-o cheie non-narativă și non-verbală, de asemenea vor fi create momente de interacțiune cu public tânăr, în care convenția celui de-al patrulea perete va fi abolită.”

La 125 de ani de la ediţia princeps, povestea Prinţului fericit este transpusă pe scena „Luceafărului” de regizorul Radu-Alexandru Nica, coregraful Florin Fieroiu, compozitorul Vlaicu Golcea, scenografa Ioana Popescu. Spectacolul va exploata dramaturgic tehnica storytelling-ului, iar teatral, expresivitatea corporală a interpreţilor, într-o mizanscenă interactivă, vizuală, dinamică. După peste 20 de montări lucrate în teatre din România, Germania şi SUA, Radu-Alexandru Nica se află acum la primul său proiect într-un teatru pentru copii şi tineret. Intenţiile sale artistice sînt „ca povestea lui Oscar Wilde să fie un prilej de interogație reală pe teme fundamentale pentru noi, creatorii spectacolului, dar să fie și un prilej de dialog cu copiii din sală despre întîmplări și probleme reale, cu care se confruntă și ei în viața de zi cu zi – sărăcia, moartea, dragostea, sacrificiul etc. Spectacolul va fi așadar construit pe mai multe planuri – cel al poveștii efective, cel al mișcării, în care vor fi dezbătute temele valoroase ale spectacolului într-o cheie non-narativă și non-verbală, de asemenea vor fi create momente de interacțiune cu public tînăr, în care convenția celui de-al patrulea perete va fi abolită.”

Translate »